Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

18 δισ. δολάρια πρόστιμο για την αντιρρυπαντική απάτη της VW, Ελληνίδα συνετέλεσε στην αποκάλυψη. (upd)

Η EPA, η υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ, ανακοίνωσε πως ανακάλυψε ότι ένα σύνολο αυτοκινήτων του VW Group χρησιμοποιούσε εσκεμμένα λογισμικό το οποίο ανίχνευε τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.

Νεότερα:
- Μία Ελληνίδα, η κα Αννα Στεφανοπούλου, καθηγήτρια μηχανολογίας στο πανεπιστήμιο του Michigan, συνετέλεσε στην αποκάλυψη του σκανδάλου, παρατηρώντας την δυσκολία να συνδυαστεί η απόδοση των κινητήρων με τόσο χαμηλούς ρύπους. "Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να έχουμε ένα ολόκληρο χημικό εργοστάσιο στην εξάτμιση", δήλωσε.
- Το σύστημα των Γερμανων εξέταζε το τιμόνι. Αν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο, όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε διαμόρφωση "χαμηλών εκπομπών". Αν κινούταν, όπως στην κανονική χρήση, ο κινητήρας δούλευε κανονικά.
- Οι πρώτες πραγματικές ενδείξεις φάνηκαν το 2014 όταν το πανεπιστήμιο της Δυτικής Virginia εξέτασε δύο diesel VW και ένα BMW. Μόνο το BMW πέρασε τη δοκιμή εκπομπών!
- Η ΕΡΑ ενημέρωσε την VW αμέσως και η εταιρία υποσχέθηκε να ... διορθώσει άμεσα το πρόβλημα.
- Η μετοχή της VW έπεσε σχεδόν 25%!
- Η "παράβαση" αφορά όχι μόνον τα 500.000 οχήματα στις ΗΠΑ, αλλά 11.000.000 σε όλον τον κόσμο.
- Η διοίκηση της VW παραδέχτηκε ότι το θέμα ήταν σε γνώση της από το 2014.
- Δεν αποκλείεται να εγύρουν απαιτήσεις απέναντι στην VW και εταιρείες που έχασαν πωλήσεις λόγω των χαμηλότερων εκπομπών των μοντέλων της.

Πρόκειται για τη σειρά 4κύλινδρων υπερτροφοδοτούμεων πετρελαιοκινητήρων της εταιρίας, που φορούν στις ΗΠΑ τα Golf, Passat, Beetle, Jetta και Audi A3, από το 2009 και μετά. Οι πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων αυτών είναι μέχρι και 40 φορές μεγαλύτερες από αυτές που έδειχναν οι μετρήσεις, παραβιάζοντας ξεκάθαρα το νόμο «Καθαρού Αέρα» (Clean Air act).


Η EPA ζήτησε από την εταιρία να ανακαλέσει σχεδόν 500.000 αυτοκίνητα και να «διορθώσει» το λογισμικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δε θα υπάρξουν νομικές και διοικητικές κυρώσεις εναντίον της της. Από την άλλη δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων δεν χάνουν τα δικαιώματα κυκλοφορίας και μεταπώλησης των οχημάτων τους.


Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό αν πέρα από τις ΗΠΑ έχουν διατεθεί αυτοκίνητα με το συγκεκριμένο λογισμικό και σε άλλες χώρες, στην Ευρώπη ή στον υπόλοιπο κόσμο. Είναι όμως σίγουρα, ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, μία από τις μεγαλύτερες ανακλήσεις οχημάτων όλων των εποχών και μάλλον η πιο μεγάλη για αλλαγή «συστήματος» που προσπαθεί να παραβιάσει το νόμο…

Τμήμα ειδήσεων pronews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: