Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2009

ΧΑΣΑΠΗΣ ΔΙΑΤΑΖΕΙ, δΗΜΑΡΧΟΣ ΕΚΤΕΛΕΙ

Δεν ήμουν συνεπής απέναντί σας το ξέρω, αλλά όπως θα το είδατε και εσείς, χθες βράδυ τα διαδίκτυο είχε τα χάλια του. Κυριολεκτικά σερνότανε, και έτσι δεν μπόρεσα σας ενημερώσω για την ακριβή ημερομηνία του Ντολμά. τώντας τον δήμαρχο, δεν κατάφερα να πάρω απάντηση στο ερώτημα μου διότι και ο ίδιος είχε πλήρη άγνοια. Όμως εκεί που καθόμασταν ωραία ωραία σαν τα φιλαράκια, πίναμε τον καφέ μας, και ασχολιόμασταν με την απάντηση του προβλήματος της ημερομηνίας, πετιέται απάνω και μου λέει: Ρε φίλε Τειρεσία, ξέρω ποιος ξέρει, Ο ΧΑΣΑΠΗΣ.
Προς στιγμή παθαίνω μια ταραχή που κόντεψα να ξετυφλωθώ. Ταράχτηκα διότι φοβήθηκα ότι θα ριχτεί μέσα στο γραφείο κανένας ΧΑΣΑΠΗΣ, και θα διαβάσει τη χατζάρα του, (Είναι νέα μέθοδος πρόβλεψης, όπως άλλος διαβάζει τον καφέ, άλλος τα χαρτιά ε! έτσι και ο ΧΑΣΑΠΗΣ διαβάζει την χατζάρα του). Με είδε που σκιάχτηκα και μου λέει καθησυχαστικά και με ένα χτύπημα στην πλάτη (το ξέρετε καλά αυτό το υποκριτικό χτύπημα στην πλάτη, όσοι από εσάς το έχετε δοκιμάσει) Βρε Τειρεσούλη, φοβήθηκες βρε κουτό; Όοοοχι βρε χαζούλη, δεν θα έρθει κανένας ΧΑΣΑΠΗΣ εδώ, εσύ θα ακούσεις αυτό και θα καταλάβεις πότε είναι, πότε θα την ορίσουμε για φέτος. Του χρόνου βλέπουμε πάλι. Αυτό σημαίνει δημοτική αρχή με συνέπεια, ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ. Έτσι λοιπόν μου έδωσε την απομαγνητοφωνημένη τηλεφωνική επικοινωνία που είχε λίγες μέρες πριν με τον ΧΑΣΑΠΗ.
Η κασέτα।
Δευτέρα πρωί ώρα 11.08
Νριιιιιν, ντριιιιιν, ντριιιιιν, (ήχος τηλεφώνου) στον προθάλαμο του γραφείου του δήμαρχου.
Γυναικεία φωνή: Γραφείο δημάρχου;
Αντρική φωνή: Είμαι ο ΧΑΣΑΠΗΣ και θέλω τον δήμαρχο
Γυναικεία φωνή: Δεν μπορεί τώρα, είναι απασχολημένος (εδώ μου αποκάλυψε ο ίδιος ο δήμαρχος, ότι έκοβε τα νύχια του, συγχρόνως καθάριζε τα αυτιά του, σκούπιζε την μύτη του γιατί είχε συνάχι και ταυτόχρονα έξυνε το χέρι του). Μόνο ο NIKOLEON GALANARTIS o ALAZON έκανε τόσες δουλειές μαζί. Μπράβο μας, να τον χαιρόμαστε.
ΧΑΣΑΠΗΣ: Είπα ΧΑΣΑΠΗΣ,
Γυναικεία φωνή: Μάλιστα, μάλιστα αμέσως.
Γυναικεία φωνή: Κύριε δήμαρχε ο ΧΑΣΑΠΗΣ
δήμαρχος: Δώστον μου αμέσως παιδί μου, τι το καθυστερείς. (στο σημείο αυτό από την ταραχή του, έκοψε λίγο παραπάνω ένα νύχι και πλήγωσε και το αυτάκι του, λίγο όμως, ευτυχώς).
δήμαρχος: (δισταχτικά και λίγο ναζιάρικα)Ναιιιιι;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Δε μου λες δήμαρχε, τι κανονίσατε για τον Ντολμά;
δήμαρχος: Ε! τι να κανονίσουμε, θα τον κάνουμε κανονικά με λάχανο.
ΧΑΣΑΠΗΣ: Όχι τον Ντολμά που τρώμε δήμαρχε, τον άλλο Ντολμά, που τον γιορτάζουμε.
δήμαρχος: Έχουμε γιορτή του Ντολμά στο Αιτωλικό, όπως ας πούμε έχουν οι άλλοι γιορτή του τσίπουρου και δεν το ξέρω εγώ; Ε! εμένα γιατί δεν μου λέτε τίποτα; Ε; όχι ρωτάω ε; Εμένα γιατί δεν με παίζετε; Ξέρω, ξέρω ο φραγκούλης θα τα κανόνισε και δεν μου είπε τίποτα, για να μου κάνει έκπληξη. Αχ πόσο με αγαπάει αυτό το παιδί. Θα μου δώσετε το μικρόφωνο να μιλήσω και εγώ; Σε παρακαλώ χασαπούλη μου, μόνο αυτό θέλω, να μιλήσω στο μικρόφωνο, και εγώ από εμένα ότι θέλεις.
ΧΑΣΑΠΗΣ: δήμαρχε σταμάτα είσαι σε παραλήρημα. Δεν έχουμε καμία γιορτή λαχανοντολμά. Σου μιλάω για τον Ντολμά, για την μάχη, για τον Λιακατά.
δήμαρχος: Αααα! Είπα και εγώ, να συμβαίνει κάτι τέτοιο στην πόλη και να μην το ξέρω. Τι δήμαρχος είμαι. (έλα μου ντε)
ΧΑΣΑΠΗΣ: Λοιπόν για λέγε. Τι κανονίσατε;
δήμαρχος: Τι να κανονίσουμε, που το θυμήθηκες τώρα αυτό; Πως σου ήρθε;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Μου ήρθε, γιατί είναι Φεβρουάριος και πλησιάσανε οι μέρες.
δήμαρχος: Ναι ε; μου διέφυγε τελείως. Μα τι να πρωτοκάνω ο δήμαρχος. Έχω τόσα πράγματα στο κεφάλι μου. Όλα από εμένα περνάνε, δεν αντέχετε άλλο αυτή η κατάσταση. Τέσσερα πράγματα ταυτοχρόνως έκανα τώρα που με πήρες τηλέφωνο.
ΧΑΣΑΠΗΣ: Ωραία, τώρα λοιπόν που σε ενημέρωσα, τι θα κάνεις;
δήμαρχος: Μισό λεπτό να δω το ημερολόγιό μου.
δήμαρχος: Μμμμ, Λοιπόν βλέπω ότι εκτός από το τελευταίο Σάββατο 28 του μηνός και Κυριακή 1 Μαρτίου, που έχω κανονίσει να πάω στην Πάτρα, στο καρναβάλι, γιατί έχω πάρει και μια ωραία στολή Μέγας Ναπολέων, και θέλω ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ να την φορέσω, καλά άμα την δεις απάνω μου, όχι άμα τη δεις δεν θα το πιστέψεις τι ωραίος είμαι. Αφού μου αρέσει τόσο πολύ, που σκέφτομαι να πάρω δυο τρείς για να έχω να συναλλάζω και έτσι να μπορώ να τις φοράω και κάθε μέρα. Τα υπόλοιπα πάντως σαββατοκύριακα είμαι ελεύθερος, να το κάνουμε λοιπόν όποτε θέλεις.
ΧΑΣΑΠΗΣ: Δεν πάει έτσι ο Ντολμάς, όποτε είσαι εσύ ελεύθερος και μπορείς. Έχει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ.
δήμαρχος: Τι μου λες; Γιαααα κάτσε να ξαναδώ το ημερολόγιο μου, μπα , δεν βλέπω τίποτα.
ΧΑΣΑΠΗΣ: δήμαρχε ο Ντολμάς γιορτάζετε το ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ του ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ.
δήμαρχος: Κάτσε να ξανακοιτάξω. Μάλιστα, μάλιστα, λοιπόν αν κοιτάω την σωστή χρονιά, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Φεβρουαρίου για το 2009 είναι στις ημερομηνίες, 21 Σάββατο & 22 Κυριακή. Αχ είμαι πολύ τυχερός, είμαι ελεύθερος, τι ωραία θα πάω στο καρναβάλι, Έχω πάρει μια ωραία στολή Μέγας Ναπολέων , αλήθεια σου είπα για την στολή;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Μου είπες δήμαρχε μου είπες. Αλλά φέτος αποφασίσαμε εμείς οι Αιτωλικιώτες της Αθήνας, να γιορταστεί το πρώτο Σαββατοκύριακο του Μαρτίου.
δήμαρχος: Δηλαδή πότε; Σάββατο 28 Φεβρουαρίου & Κυριακή 1 Μαρτίου;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Ακριβώς.
δήμαρχος: Μα δεν γίνεται για δυο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι αυτό ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ του Φεβρουαρίου, αλλά είναι το ΠΡΩΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ του Μαρτίου, και δεύτερον και σημαντικότερο ότι θέλω να πάω στο καρναβάλι όπως σου είπα.
ΧΑΣΑΠΗΣ: Πάει και τελείωσε, αυτό που σου λέω εγώ θα γίνει. Θέλεις να σου θυμίσω τις εκλογές που έρχονται σε ενάμισι χρόνο;
δήμαρχος: Ναι αλλά υπάρχουν κάποια διαδικαστικά θέματα που πρέπει να λύσουμε. Πρώτον τι θα πω στους δημότες για την ημερομηνία, αυτή θα κάνουν ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ, και εμείς θα τους τρέχουμε στο ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ του ΛΙΑΚΑΤΑ; Τι του ’ρθε κι αυτουνού να έρθει εδώ να πεθάνει; Δεν καθότανε εκεί που ήτανε; Να τώρα τι προβλήματα μας δημιουργεί. Δεύτερον θέμα για λύσιμο, εγώ πότε θα φορέσω τι στολή μου;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Για το πρώτο θέμα σου απαντάω, σιγά μην ξέρουν οι παλιόβλαχοι πότε πέφτει η επέτειος του Ντολμά, τότε θα τους πούμε ότι είναι, ναι θα πούνε τα ζώα. Για το δεύτερο με την στολή σου που λύσσαξες να φορέσεις, φόρα την και έλα με αυτή.
δήμαρχος: Αλήθεια; Μπορώ να έρθω με την στολή μου;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Ναι σε αφήνω, αρκεί να γίνει αυτό που θέλω εγώ.
δήμαρχος: Και γιατί έχεις τέτοια πρεμούρα να αλλάξουμε την ημερομηνία;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Γιατί θέλουμε να έρθουμε για απόκριες που είναι τετραήμερο, και δεν θέλουμε να κατέβουμε και άλλη φορά, για τον Ντολμά. Το κατάλαβες τώρα; Γι αυτό αποφάσισα να γίνει τότε που σου λέω εγώ.
δήμαρχος: Σου λέω θα μας κράξουνε
ΧΑΣΑΠΗΣ: δήμαρχε σκέφτεσαι να ανταλλάξεις τους ψήφους μας για τα ζωντόβολα, τους χωριάτες;
δήμαρχος: Μωρέ τα ζωντόβολα, συγγνώμη τους δημότες ήθελα να πω, τους κάνω ότι θέλω. Είναι εκείνος ο φραγκούλης, μάνα στο μπαλαμούτι. Τους άλλους φοβάμαι εκείνους τους mep.
ΧΑΣΑΠΗΣ: Θυμήσου τους ψήφους μας.
δήμαρχος: Καλά ντε, τους θυμάμαι, και να ήθελα να τους ξεχάσω μπορώ; Θα μου δώσετε μικρόφωνο να μιλήσω;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Ναι θα σου δώσουμε.
δήμαρχος: Θα είναι ανοιχτό;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Άντε θα το έχουμε και ανοιχτό.
δήμαρχος: Για πόση ώρα θα μιλήσω;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Για όση θέλεις.
δήμαρχος: Θα με αφήσετε να βάλω και την στολή μου;
ΧΑΣΑΠΗΣ: Μώρα βάλε ότι θέλεις. Εμείς να μην τρέχουμε δυο φορές πάνω κάτω.
δήμαρχος: Εντάξει ΧΑΣΑΠΗ, αλλά να ξέρεις πάλι θα μας βάλουνε στο mep και θα μας ξεφωνίσουνε.
ΧΑΣΑΠΗΣ: Τους ψήφους.
δήμαρχος: Καλά, φαγώθηκες, τους ψήφους και τους ψήφους। Εντάξει γιώργο μου, ότι θέλουν τα παιδιά.

Εδώ τελείωσε η κασέτα που μου είχε δώσει ο δήμαρχος.

Η συζήτηση αυτή είναι πέρα για πέρα φανταστική, αλλά θα μπορούσε να είναι αληθινή, ή θα μπορούσε να είναι πολύ κοντά στην αληθινή.
Τα πρόσωπα όμως, είναι πέρα για πέρα αληθινά, αλλά θα θέλαμε να είναι φανταστικά.
Παρόλο που η συζήτηση είναι φανταστική, είναι μια καλή ευκαιρία να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.

Δεν ήξερε ο Λιακατάς,
που ήρθε να πεθάνει,
ούτε φαντάστηκε το τάφο του
να μοιάζει με λεκάνη.

Θυμηθείτε εδώ την πρόταση του mep για τις εκδηλώσεις της επετείου της Μάχης του Ντολμά και εδώ για το ομαδικό πνεύμα, των εξ΄Αθηνών ορμομένων συμπατριωτών μας.
Τειρεσίας.


Δεν υπάρχουν σχόλια: