Αποκτήθηκε το 1946
Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» αποκτήθηκε το 1946 και ήταν το πρώτο φέρι μποτ της γραμμής Ρίο-Αντίρριο.
Το 1946, οι συνεταιρισμοί Αγρινίου και Ηπείρου ζήτησαν από το κράτος την ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου. Το αίτημά τους ικανοποιήθηκε από το κράτος, ωστόσο έντονη ήταν η δυσαρέσκεια των πολιτών της Ναυπάκτου, η οποία είχε αναδειχθεί στο κυριότερο λιμάνι της Στερεάς Ελλάδας από πριν ακόμη ξεσπάσει ο πόλεμος του 1940.
Το συγκεκριμένο λιμάνι εξυπηρετούσε τόσο τις ανάγκες των κατοίκων της Ναυπάκτου όσο και εκείνες όλης της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, καθώς τα καΐκια που μετέφεραν ανθρώπους, ζώα και εμπορεύματα από το Μοναστηράκι και τη Χιλιαδού προς τον Ψαθόπυργο και το Αίγιο είχαν περιορισμένες δυνατότητες.
...Με το πορθμείο Ρίου-Αντιρρίου, το ταξίδι μεταξύ Πάτρας και Αγρινίου έγινε συντομότερο κατά περίπου 3 ώρες. Το καινούργιο φέρι μποτ στο Ρίο-Αντίρριο «τράβηξε» ένα σημαντικό ποσοστό τόσο των επιβατών όσο και των εμπορικών δρομολογίων που αναλάμβανε ως τότε το λιμάνι της Ναυπάκτου.
Το πλοίο τύπου «παντόφλας» αγοράστηκε από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας στις 24 Αυγούστου 1946 και ξεκίνησε αμέσως δρομολόγια στη γραμμή Ρίου-Αντιρρίου, με το όνομα «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ», προς τιμήν ενός καθηγητή στη Γεωπονική Σχολή Αθηνών στις αρχές του 20ού αιώνα.
Μάλιστα το συγκεκριμένο σκαρί είχε πάρει μέρος στην απόβαση της Νορμανδίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μεταφέροντας άρματα μάχης των ΗΠΑ, ενώ είχε χωρητικότητα 152 επιβατών.
Το «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» το 1981 άλλαξε ιδιοκτήτη, μετονομάστηκε σε «EVGENIA P» και άρχισε δρομολόγια στο Αιγαίο ως φορτηγό-οχηματαγωγό μεταφέροντας φορτηγά και βυτία για να καταλήξει, τελικά, παροπλισμένο το 2011, στην Ελευσίνα.
Ως αποζημίωση στους πλοιοκτήτες της Ναυπάκτου για την αγορά του πρώτου φέρι μποτ από την Ένωση Γεωργικών Συνεταιρισμών Αιτωλοακαρνανίας, δόθηκε στους πρώτους είτε άδεια δρομολόγησης άλλου φέρι μποτ στο Ρίο-Αντίρριο είτε άδεια λεωφορείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου